Thursday 29 March 2012

Larian Aman Palestine.


28 Mac 2012, Rabu-Sekitar perkarangan mini gym tasik varsiti telah diadakan satu program Larian Aman Palestine. Program ini bertujuan untuk menunjukkan sokongan mahasiswa dan mahasiswi UM kepada kempen Aman Palestine. Program ini juga bertujuan untuk menyokong program Aman Palestine anjuran Solidariti Mahasiswa Utara (SMU).

Program yang telah bermula pada 5.00 petang itu telah dihadiri seramai 60 orang peserta. Walaupun bilangan yang hadir tidak mencapai sasaran namum suasana program ini dapat menarik minat golongan mahasiswa yang beriadah pada petang semalam.

Aktiviti yang dilakukan pada petang semalam turut dihadiri oleh beberapa presiden kolej kediaman UM dan mantan-mantan exco MPMUM. Menariknya disini, selepas aktiviti regangan badan dilakukan, peserta telah berlari secara bersama mengelilingi lingkungan budi.




Semasa UMD menemubual seorang pelajar jurusan MBBS, saudara Muhammad Haikal. Beliau menyatakan bahawa beliau sendiri tidak mengetahui dimanakah terletaknya lingkungan budi dan tidak akan mengetahuinya sampai bila-bila jika program ini tidak dijalankan. Beliau juga menyatakan program seperti ini perlu dilakukan selalu kerana bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan antara mahasiswa tetapi disamping itu mampu untuk menjaga kesihatan tubuh badan.