Friday 1 November 2013

Ekspresi Srikandi 2.0 | Pink For October

30 Oktober 2013, Rabu - Pada kali ini Srikandi Malaya datang dengan program Ekspresi Srikandi 2.0 dengan membawakan Puan Amna Salleh dan Salmah Mohd Yunus Zyllwyn-Stewart iaitu penceramah dan survival kanser bagi berkongsi pengalaman dan informasi berguna mengenai kanser payudara ini. Sambutan yang hangat telah diberikan oleh para siswi walaupun cuaca tidak menentu pada hari tersebut.

 Cara-cara membuat pemeriksaan sendiri payudara telah diterangkan dan diberi tunjuk ajar oleh Puan Amna Salleh . Beliau mengatakan perempuan seharusnya menjaga dan sentiasa membuat pemeriksaan badan dan payudara bagi memastikan tubuh badan yang sihat dan jauh dari sebarang penyakit.


Para siswi yang hadir tidak melepaskan peluang mereka mengekspresikan pendapat dan fahaman mereka berkaitan isu kanser payudara ini. Beberapa cabutan bertuah turut diberikan kepada siswi yang hadir.




Berakhirnya program Srikandi 2.0 ini dengan jamuan ringan buat semua yang hadir. Kesedaran telah dipupuk dalam diri masing-masing dan Srikandi Malaya telah meninggalkan satu memori manis dan impak kepada mereka yang terlibat. Melalui program ini, harapan dari AJ sendiri agar program Srikandi Malaya yang seterusnya mendapat sambutan yang lebih hangat lagi dari semua mahasiswi .